Landing page od zaplecza – podstawa marketingu internetowego

Landing page od zaplecza – podstawa marketingu internetowego

Landing page to witryna internetowa poświęcona na ogół jednemu tematowi (najlepiej tylko jednemu), którym chcemy zainteresować szerszą publiczność poprzez działania marketingowe – np. reklamę lub public relations. Mówiąc obrazowo landing page to miejsce lądowania przygotowane dla internautów, którzy np. kliknęli w banner reklamy, w link przesłany w mailingu lub wskazany przez wyszukiwarkę. Efektem takiego kliknięcia jest wyświetlenie strony z treścią zaspokajającą ich ciekawość.

Dla marketerów landing page to jedno z najważniejszych narzędzi, ponieważ pozwala na bieżące mierzenie efektów prowadzonych działań i monitorowanie zachowań osób, które odwiedzają taką witrynę.

Współczesne systemy statystyk WWW dostarczają dane, na podstawie których można sprawdzić nie tylko to, ile osób odwiedziło stronę internetową w ciągu miesiąca, ale także w jaki sposób się na niej zachowywały, tzn. np.:

  • z których regionów geograficznych pochodzą,
  • które podstrony najczęściej oglądały,
  • ile czasu spędziły na stronie podczas jednej wizyty,
  • w jakich godzinach i dniach tygodnia najczęściej korzystały ze strony,
  • na których podstronach najczęściej kończyły odwiedziny (strony wyjścia),
  • czy po zakończonych odwiedzinach ponownie wracały,
  • i, co najważniejsze, czy wykonały działanie, na którym nam zależało (konwersja).

Mówiąc wprost analiza danych zebranych przy pomocy statystyk umożliwia sprawdzenie, czy treści umieszczone na stronie są interesujące, oraz czy można w jakiś sposób wpłynąć na zwiększenie konwersji – zachęcenie większej grupy osób do wykonania działania, na którym nam zależy, np. zakupu produktu lub usługi, wypełnieniu formularza, kliknięciu na link prowadzący do ważnych materiałów itp.

Statystyki pozwalają także na sprawdzenie, w jakim stopniu poszczególne metody generowania ruchu na stronie (publikacje w mediach, bannery reklamowe, mailingi i inne formy reklamy) okazały się efektywne i czy przełożyły się na realizację założonych celów.

wysylka-mailingu

Rys.: Przykład efektu wysłania mailingu na wzrost liczby odwiedzin strony internetowej

Dobrze wykonany landing page to zatem nie tylko świetna treść, przyjazna grafika i intuicyjny system nawigacyjny ale także odpowiednie zaplecze analityczne. To dzięki niemu można ocenić, czy działania, których celem było zainteresowanie danym tematem poprzez wygenerowanie ruchu na naszej stronie internetowej, przyniosły pożądany rezultat, oraz czy można coś usprawnić, by efekty w przyszłości były jeszcze lepsze.

 

Skomentuj

*Required fields Please validate the required fields

*

*