Realne koszty reklamy na Facebooku, czyli gdzie giną moje kliknięcia?

Realne koszty reklamy na Facebooku, czyli gdzie giną moje kliknięcia?

W trakcie prowadzenia kampanii reklamowej na Facebooku, której celem jest uzyskanie kliknięć prowadzących do witryny WWW, menedżer reklam pokazuje, ile razy kliknięto w reklamę. Jednak, gdy zaglądamy do statystyk promowanej strony (np. Google Analytics), okazuje się, że sesji jest znacznie mniej. Powstaje podejrzenie, że Facebook lub jakiś inny podejrzany mechanizm oszukuje i w pierwszym odruchu mamy ochotę napisać do Zuckerberga: „Oddajcie mi moje pieniądze!”. Pół biedy jeśli chodzi tylko o Twoje pieniądze, a nie te powierzone przez Klienta.

Gdzie zatem szukać zaginionych kliknięć i ile tak naprawdę kosztuje reklama na Facebooku?
Read more

Dlaczego mojej strony nie ma w Google, czyli 5 zasad poprawnego budowania stron WWW

Dlaczego mojej strony nie ma w Google, czyli 5 zasad poprawnego budowania stron WWW

Sytuacja, w której nowa strona internetowa nie wyświetla się w Google jest bardzo częstym przypadkiem. Większość osób, które chcą zaistnieć w Internecie i nie znają się na tym, popełnia jeden generalny błąd. Wychodzą z założenia, że samo istnienie witryny spowoduje, że świat zwróci na nią uwagę. Otrzeźwienie przychodzi już po paru dniach, czasem tygodniach, gdy okazuje się, że świetna treść nie została w ogóle zauważona przez wyszukiwarkę. Wówczas zaczynają szukać specjalisty, który naprawi sytuację, ale nawet jeśli szybko znajdą, to może się okazać, że sposób, w jaki strona WWW została zrobiona, utrudnia jej promocję w Internecie. Dlatego zanim zlecisz komuś wykonanie witryny internetowej poznaj 5 zasad jej poprawnego tworzenia, które później ułatwią jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach i nie tylko.
Read more

Strona mobilna, czy aplikacja – dylemat współczesnego przedsiębiorcy

Strona mobilna, czy aplikacja – dylemat współczesnego przedsiębiorcy

Planując przedsięwzięcie, którego istotnym lub najważniejszym elementem będzie obecność w Internecie, bardzo szybko staniesz przed dylematem dotyczącym wykorzystania w biznesie urządzeń mobilnych – mobilna (responsywna) strona internetowa czy aplikacja? Przed podjęciem ważnej decyzji, która może zadecydować o sukcesie Twojego przedsięwzięcia, warto wziąć pod uwagę kilka czynników.
Read more

Focus Smarter Analytics czyli wszystkie dane w jednym miejscu

Focus Smarter Analytics czyli wszystkie dane w jednym miejscu

Starsi użytkownicy Google Analytics pamiętają dość przejrzysty (moim skromnym zdaniem) układ podglądu najważniejszych danych statystycznych dotyczących obserwowanego serwisu internetowego. Jego genialność i zarazem prostota umożliwiały szybkie przejrzenie i pobranie w formie raportu kluczowych informacji – m.in. liczby odwiedzin, użytkowników, ale także zestawu najważniejszych słów kluczowych, czy najczęściej odwiedzanych podstron. Niestety Google Analytics przeszedł gruntowne zmiany, które w zamyśle miały ułatwić analitykom pracę umożliwiając im samodzielne konfigurowanie zestawu statystyk i raportów. W efekcie na wyciągnięcie podstawowych danych trzeba poświęcać więcej czasu. Tymczasem w wielu przypadkach do śledzenia kondycji strony WWW zupełnie wystarcza wspomniany wyżej podstawowy zestaw danych. Na szczęście pojawiło się właśnie narzędzie, które bardzo ułatwi pracę wielu specjalistom od statystyk. Na szczególną uwagę zasługuje fakt, że jest to w pełni polska koncepcja i startup mający szansę na międzynarodową karierę.

fokus1

Read more

Landing page od zaplecza – podstawa marketingu internetowego

Landing page od zaplecza – podstawa marketingu internetowego

Landing page to witryna internetowa poświęcona na ogół jednemu tematowi (najlepiej tylko jednemu), którym chcemy zainteresować szerszą publiczność poprzez działania marketingowe – np. reklamę lub public relations. Mówiąc obrazowo landing page to miejsce lądowania przygotowane dla internautów, którzy np. kliknęli w banner reklamy, w link przesłany w mailingu lub wskazany przez wyszukiwarkę. Efektem takiego kliknięcia jest wyświetlenie strony z treścią zaspokajającą ich ciekawość.
Read more

Trendy technologiczne i marketingowe w 2014 roku – na co będzie warto zwrócić uwagę

Trendy technologiczne i marketingowe w 2014 roku – na co będzie warto zwrócić uwagę

Multiscreening

Na początku grudnia 2013 r. firma Millward Brown opublikowała listę najważniejszych trendów, które będą widoczne w rozwoju mediów elektronicznych i marketingu w nadchodzącycm roku. W dokumencie tym eksperci branżowi wypowiadają się na temat zjawisk, które już w tej chwili są zauważalne, a które w przyszłości mogą zaowocować powstaniem nowych rozwiązań technologicznych w dziedzinie reklamy i marketingu. Najgorętszym i najczęściej podejmowanym tematem jest w tym opracowaniu kwestia tzw. multiscreeningu – zjawiska polegającego na tym, że jeden ekran już nam nie wystarcza. Oglądając telewizje często mamy przed sobą także notebook, tablet lub smartfon. Tego typu zachowania oznaczają większe rozproszenie uwagi, co będzie stanowić poważne wyzwanie dla twórców komunikacji marketingowej. Przekazy reklamowe będą wymagać koordynacji w ramach kilku urządzeń. 
Read more