Dlaczego mojej strony nie ma w Google, czyli 5 zasad poprawnego budowania stron WWW

Dlaczego mojej strony nie ma w Google, czyli 5 zasad poprawnego budowania stron WWW

Sytuacja, w której nowa strona internetowa nie wyświetla się w Google jest bardzo częstym przypadkiem. Większość osób, które chcą zaistnieć w Internecie i nie znają się na tym, popełnia jeden generalny błąd. Wychodzą z założenia, że samo istnienie witryny spowoduje, że świat zwróci na nią uwagę. Otrzeźwienie przychodzi już po paru dniach, czasem tygodniach, gdy okazuje się, że świetna treść nie została w ogóle zauważona przez wyszukiwarkę. Wówczas zaczynają szukać specjalisty, który naprawi sytuację, ale nawet jeśli szybko znajdą, to może się okazać, że sposób, w jaki strona WWW została zrobiona, utrudnia jej promocję w Internecie. Dlatego zanim zlecisz komuś wykonanie witryny internetowej poznaj 5 zasad jej poprawnego tworzenia, które później ułatwią jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach i nie tylko.

Po pierwsze: słowa kluczowe

Czasy, gdy samo istnienie strony internetowej zapewniało jej jakąś widoczność w Internecie dawno minęły, o ile kiedyś w ogóle były ;-). Dlatego trzeba pamiętać o tym, że jeśli decydujesz się na stworzenie własnej witryny, to decydujesz się także na jej promowanie i pozycjonowanie. Z tego względu cały proces budowy strony WWW należy zacząć od zaplanowania słów kluczowych, które są związane z prowadzoną działalnością. W tworzeniu listy ważnych fraz możesz wesprzeć się własną intuicją, planerem słów kluczowych AdWords lub wiedzą osoby doświadczonej w tym temacie, w tym przypadku powinien nią być wykonawca strony. Jeśli zna się na rzeczy, pomoże Ci już na tym etapie. Jeśli sam z siebie nie porusza tego tematu, znajdź innego wykonawcę.

Adres, czyli domena

Adres strony internetowej jest kwintesencją prowadzonej przez Was działalności. Powinien być łatwy do zapamiętania ale też dobrze jest, gdy stanowi krótkie, hasłowe podsumowanie tego, co robicie. Przy wyborze adresu warto zwrócić się do specjalisty SEO, który mając wiedzę na temat tego, w jaki sposób internauci poszukują informacji w wyszukiwarkach, doradzi, czy wystarczy, by adres był związany z nazwą firmy lub marki, czy też lepiej użyć w nim np. nazwy konkretnej usługi lub produktu, który będziesz sprzedawać, czyli jednej z ustalonych wcześniej fraz kluczowych. Ważne jest także to, by sprawdzić, czy domena, którą zamierzasz kupić nie ma przypadkiem negatywnej historii, która może wykluczyć ją z indeksowania w wyszukiwarkach.

Treść strony

Na tym etapie masz już przygotowaną listę słów kluczowych, a więc fraz, dzięki którym internauci łatwiej znajdą cię w wyszukiwarce. Standardowa zawartość witryny internetowej to kilka ważnych działów:

  • O nas – krótki opis profilu prowadzonej działalności,
  • Oferta – opis usług lub produktów, które sprzedajesz,
  • Referencje – informacja o tym, kto już korzystał z twoich usług i dlaczego je poleca,
  • Kontakt – najważniejsza informacja na stronie, czyli nr telefonu, adres e-mail lub formularz kontaktu.

Przy pomocy tych działów prawdopodobnie nie wyczerpiesz jednak listy słów kluczowych. Do każdego opisu usługi lub produktu można przypisać kilka fraz, ale tak naprawdę szansę na zadziałanie ma tylko jedna z nich. Jeśli chcesz, by każde z zaplanowanych słów kluczowych mogło w przyszłości zaistnieć w wyszukiwarce, zaplanuj istnienie osobnej podstrony, której treść (kontekst!) będzie jednoznacznie wskazywała na jedną frazę.

Pamiętaj o tym, że im więcej masz treści na stronie, tym większe są szanse na zaistnienie w wyszukiwarkach. Pamiętaj także o tym, że piszesz dla ludzi, nie dla wyszukiwarki.

Responsywność, czyli odpowiednia konstrukcja strony

Miej świadomość, że twoja strona będzie przeglądana na ekranach o różnej wielkości. Jesteśmy w tej chwili otoczeni ekranami – smartfon wykorzystywany do przeglądania Internetu towarzyszy nam od momentu pobudki do rozpoczęcia pracy, gdzie zastępuje go komputer stacjonarny lub laptop. Po 17:00 smartfon znów wraca do łask. W międzyczasie możemy sięgać także po tablet, który wprawdzie po mału będzie odchodził do lamusa, ale jeszcze ciągle jest bardzo popularnym gadżetem.

Na każdym z tych urządzeń twoja strona powinna dobrze wyglądać i być funkcjonalna. W przypadku smartfonów, gdzie ekran jest mały, a nawigowanie odbywa się przy pomocy palca, istotna jest łatwość korzystania z menu strony. Istotnym czynnikiem jest tu także prędkość ładowania strony.

Dopilnuj swego wykonawcy, by twoja strona była responsywna, tzn. dopasowywała się do wielkości ekranu i na każdym ekranie była łatwa w nawigowaniu. Jeśli strona będzie responsywna, to nie będzie pomijana w wynikach wyszukiwania Google w urządzeniach mobilnych, a w niedalekiej przyszłości także w urządzeniach z większymi ekranami.

Publikacja strony, czyli linkowanie

Umieszczenie strony na serwerze, to nie koniec prac, ale dopiero początek. Teraz musisz zadbać o to, by strona zaczęła być widoczna w wyszukiwarkach. Aby to spowodować, musisz podlinkować ją do innych stron, które już są obecne np. w Google.

Najprostszą metodą, by to osiągnąć, jest dodanie adresu twojej witryny do kilku lub kilkunastu katalogów stron internetowych. Ale zwróć uwagę na to, by katalogi te miały odpowiednią rangę, w przeciwnym razie możesz sobie zaszkodzić. Korzystaj z katalogów istniejących przy dużych portalach (np. WP.pl) i serwisach branżowych. Zapytaj także znajomych, którzy już mają swoje strony internetowe, czy mogliby u siebie podlinkować twoją witrynę (oczywiście z wzajemnością). Takie działanie spowoduje, że twoja wymarzona strona WWW zacznie się wyświetlać w wyszukiwarkach i dopiero wtedy będzie można stwierdzić, co można zmienić lub poprawić, by efekty mierzone w ilościach odwiedzin i wielkości sprzedaży (konwersja) były lepsze.

 


 

Jeśli chcesz zapytać o szczegóły zadzwoń lub napisz do nas – tel. 601 738 451, e-mail: info@artpage.pl


 

Zdjęcie: Fotolia © senoldo